Posláním Domova pro seniory Máj je vytvářet podmínky pro důstojný, spokojený a smysluplný život pro toho, kdo vzhledem ke svému zdravotnímu stavu a sociální situaci potřebuje péči, kterou není možné zajistit v domácím prostředí.
Cíle
Umožnit, aby klienti mohli uplatňovat vlastní vůli
Zajišťovat zdravotní a ošetřovatelskou péči
Pomáhat udržovat soběstačnost klientů podle jejich individuálních možností
Podporovat styk klientů s okolním prostředím
Naplňovat volný čas klientů smysluplnou činností
Klást důraz na vzájemnou spolupráci mezi poskytovatelem, klientem a jeho rodinou
Zásady poskytované sociální služby
Při poskytování sociálních služeb v DpS Máj zbáme na tyto zásady:
zásada rovnosti – klient a zaměstnanci DpS Máj jsou chápáni jako navzájem si rovné lidské bytosti. Služby jsou poskytovány bez rozdílu pohlaví, náboženství, rasy, národnosti, společenského postavení, politické příslušnosti a sexuální orientace;
zachovávání lidské důstojnosti klientů služeb - poskytovatel jedná s klienty služby tak, aby při poskytování sociální služby nebyla ohrožena jejich lidská důstojnost;
vycházíme z individuálně určených potřeb klientů - služba je poskytována na základě individuálních potřeb klienta v rámci smlouvy o poskytování sociálních služeb;
respektujeme svobodná rozhodnutí klientů – klient si sám volí rozsah služeb, které mu budou poskytovány, uplatňuje vlastní vůli a jedná na základě vlastních rozhodnutí; Klienti, příp. jejich zákonní zástupci, jsou vedeni k převzetí odpovědnosti za své jednání. Všichni jsou dobře seznámeni s právy i povinnostmi vyplývajícími ze smluvních podmínek pobytu v zařízení (jako je Smlouva o poskytování sociálních služeb, Domovní řád a další vnitřní směrnice) a také se základními občanskými právy a povinnostmi
respektujeme právo klienta svobodně vyjádřit vlastní názor - klient má možnost svobodně vyjádřit vlastní názor, podávat podněty, připomínky a stížnosti;
dbáme na co nejdelší zachování soběstačnosti klientů – poskytovatel podporuje aktivizaci klienta ve snaze o zachování přiměřené soběstačnosti;
podporujeme sociální začlenění klientů – poskytovatel vytváří podmínky pro to, aby klient mohl udržovat přirozené vztahy s okolím;
dbáme na profesionální přístup zaměstnanců - zaměstnanci při své práci využívají svých odborných znalostí a dovedností a současně vycházejí ze základních zásad slušného chování mezi lidmi - respektu, diskrétnosti, laskavosti, ohleduplnosti, empatie, trpělivosti, poctivosti, ochoty pomáhat, spolehlivosti, porozumění, vstřícnosti;
dbáme na flexibilitu zaměstnanců – zaměstnanci DpS Máj pružně reagují na změnu potřeb klientů a jejich osobních cílů.