Menu
Domov pro seniory Máj
Domov pro seniory MájČeské Budějovice

Veřejný závazek

Poslání

Posláním Domova pro seniory Máj je vytvářet podmínky pro důstojný, spokojený a smysluplný život pro toho, kdo vzhledem ke svému zdravotnímu stavu a sociální situaci potřebuje péči, kterou není možné zajistit v domácím prostředí.

 

Cíle

  • Umožnit, aby klienti mohli uplatňovat vlastní vůli
  • Zajišťovat zdravotní a ošetřovatelskou péči
  • Pomáhat udržovat soběstačnost klientů podle jejich individuálních možností
  • Podporovat styk klientů s okolním prostředím
  • Naplňovat volný čas klientů smysluplnou činností
  • Klást důraz na vzájemnou spolupráci mezi poskytovatelem, klientem a jeho rodinou

Zásady poskytované sociální služby

Při poskytování sociálních služeb v DpS Máj zbáme na tyto zásady:

  • zásada rovnosti – klient a zaměstnanci DpS Máj jsou chápáni jako navzájem si rovné lidské bytosti. Služby jsou poskytovány bez rozdílu pohlaví, náboženství, rasy, národnosti, společenského postavení, politické příslušnosti a sexuální orientace;
  • zachovávání lidské důstojnosti klientů služeb - poskytovatel jedná s klienty služby tak, aby při poskytování sociální služby nebyla ohrožena jejich lidská důstojnost;
  • vycházíme z individuálně určených potřeb klientů - služba je poskytována na základě individuálních potřeb klienta v rámci smlouvy o poskytování sociálních služeb;
  • respektujeme svobodná rozhodnutí klientů – klient si sám volí rozsah služeb, které mu budou poskytovány, uplatňuje vlastní vůli a jedná na základě vlastních rozhodnutí; Klienti, příp. jejich zákonní zástupci, jsou vedeni k převzetí odpovědnosti za své jednání. Všichni jsou dobře seznámeni s právy i povinnostmi vyplývajícími ze smluvních podmínek pobytu v zařízení (jako je Smlouva o poskytování sociálních služeb, Domovní řád a další vnitřní směrnice) a také se základními občanskými právy a povinnostmi
  • respektujeme právo klienta svobodně vyjádřit vlastní názor - klient má možnost svobodně vyjádřit vlastní názor, podávat podněty, připomínky a stížnosti;
  • dbáme na co nejdelší zachování soběstačnosti klientů – poskytovatel podporuje aktivizaci klienta ve snaze o zachování přiměřené soběstačnosti;
  • podporujeme sociální začlenění klientů – poskytovatel vytváří podmínky pro to, aby klient mohl udržovat přirozené vztahy s okolím;
  • dbáme na profesionální přístup zaměstnanců - zaměstnanci při své práci využívají svých odborných znalostí a dovedností a současně vycházejí ze základních zásad slušného chování mezi lidmi - respektu, diskrétnosti, laskavosti, ohleduplnosti, empatie, trpělivosti, poctivosti, ochoty pomáhat, spolehlivosti, porozumění, vstřícnosti;
  • dbáme na flexibilitu zaměstnanců – zaměstnanci DpS Máj pružně reagují na změnu potřeb klientů a jejich osobních cílů.

Certifikovaný držitel

Certifikovaný držitel

Člen asociace

Člen asociace

Certifikát Vážka

Certifikát Vážka

Certifikát Vážka

Certifikát Vážka