Informace pro zájemce
Jak podat žádost
Vyplněná žádost podepsaná žadatelem, příp. zástupcem, je předána sociálnímu pracovníkovi.
K této žádosti je potřeba doložit tyto přílohy:
- Vyjádření lékaře (vyplní praktický či ošetřující lékař)
- Dodatek k vyjádření lékaře (vyplní praktický lékař)
- Záznam denních činností (před zahájením poskytování sociální služby v DpS Máj)
- Dokument o zastupování (pokud je žadatel zastupován)
Možnosti podání žádosti
- Osobně u sociálního pracovníka (nejlépe po předchozí telefonické domluvě)
- Poštou
- Elektronickou poštou
Kdo může doručit žádost?
- Žadatel
- Opatrovník
- Rodinný příslušník
- Třetí osoba
Úhrady za služby
Odlehčovací služby
Celodenní strava
Bydlení
Celkem denně
Celkem měsíčně
Základní činnosti při poskytování odlehčovacích služeb jsou vyúčtovány podle konkréktních úkonů u každého klienta.
Denní stacionář
Celodenní strava
205,00 Kč (Denní úhrada)
Základní činnosti při poskytování služby denní stacionář jsou vyúčtovány podle konkréktních úkonů u každého klienta.
Poskytované základní činnosti
Odlehčovací služby
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
- pomoc a podpora při podávání jídla a pití
- pomoc při oblékání a svlékání, včetně speciálních pomůcek
- pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
- pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- pomoc při úkonech osobní hygieny
- pomoc při základní péči o vlasy a nehty
- pomoc při použití WC
Poskytnutí stravy:
- Zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
Poskytnutí ubytování:
- Ubytování
- Úklid, praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- doprovázení na zájmové činnosti a volnočasové aktivity, na orgány veřejné moci, instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět
- podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
Sociálně terapeutické činnosti:
- Socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání podpora osobních záležitostí:
- pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv, oprávněných zájmů
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí
Aktivizační činnosti:
- Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
Denní stacionář
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
- Pomoc při oblékání a svlékání, včetně speciálních pomůcek
- Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
- Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
- Pomoc a podpora při podávání jídla a pití
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- Pomoc při úkonech osobní hygieny
- Pomoc při použití WC
Poskytnutí stravy:
- Zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
Aktivizační činnosti:
- Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
Sociálně terapeutické činnosti:
- Socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- Pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv, oprávněných zájmů
Informace před zahájením poskytování sociální služby
Před zahájením poskytování sociální služby je s žadatelem či jeho zástupcem dojednána osobní schůzka, kde je mu předán seznam doporučených věcí a jsou domluveny podrobnosti poskytování odlehčovací služby.
Sociální pracovnice si s žadatelem předběžně ujasní průběh sociální služby. Současně je žadateli umožněna prohlídka zařízení.
Informace k ukončení poskytování sociální služby
Poskytování sociální služby může být ukončeno čtyřmi způsoby
- Ke dni uvedenému ve smlouvě o poskytnutí sociální služby
- Ze strany poskytovatele
- Ze strany klienta
- Smrtí klienta
Ke dni uvedenému ve smlouvě o poskytnutí sociální služby
- U odlehčovací služby je smlouva uzavírána na dobu určitou; toto datum je uvedeno ve smlouvě
- U denního stacionáře je uzavírána smlouva na dobu neurčitou
Ukončení poskytování sociální služby ze strany poskytovatele
Poskytovatel může smlouvu vypovědět pouze z těchto důvodů:
- Hrubé porušení povinností vyplývajících ze smlouvy (hrubé narušování kolektivního soužití, a to i v případě, že je důsledkem psychického onemocnění, nezaplacení měsíční úhrady, a to ani do konce následujícího měsíce, nebo změna zdravotního stavu, která způsobí kontraindikaci k poskytování sjednané služby)
- Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem činí 1 měsíc a začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, v němž byla tato výpověď klientovi předána
Ukončení poskytování sociální služby ze strany klienta
- Klient může smlouvu vypovědět bez udání důvodu
- Výpovědní lhůta pro klienta činí 7 kalendářních dní ode dne doručení písemné výpovědi řediteli
Ukončení poskytování sociální služby smrtí klienta
- Proti podpisu jsou pozůstalým vydány službu konající sestrou osobní věci po zemřelém klientovi, které jsou sepsány na soupisu pozůstalosti po zemřelém
- Pokud měl klient občanský průkaz uložen v trezoru u sociální pracovnice, tato jej vydá proti podpisu pozůstalé rodině
- Průkaz zdravotní pojišťovny se předává rovněž rodině
- Sociální pracovnice oznámí úmrtí klienta na Úřad práce - příspěvek na péči a ČSSZ - důchod
- Veškerou finanční hotovost, kterou měl klient u sebe, přihlašuje sociální pracovnice do dědického řízení