Menu
Domov pro seniory Máj
Domov pro seniory MájČeské Budějovice

Informace pro zájemce

Jak podat žádost

  • Vyplněná žádost podepsaná žadatelem, příp. zástupcem, je předána sociálnímu pracovníkovi. 

K této žádosti je potřeba doložit tyto přílohy

  • Vyjádření lékaře (vyplní praktický či ošetřující lékař)
  • Dodatek k vyjádření lékaře (vyplní praktický lékař)
  • Záznam denních činností (před zahájením poskytování sociální služby v DpS Máj)
  • Dokument o zastupování (pokud je žadatel zastupován)

Možnosti podání žádosti

  • Osobně u sociálního pracovníka (nejlépe po předchozí telefonické domluvě)
  • Poštou
  • Elektronickou poštou

Kdo může doručit žádost?

  • Žadatel
  • Opatrovník
  • Rodinný příslušník
  • Třetí osoba

Úhrady za služby

Odlehčovací služby

  • Celodenní strava: 205,00 Kč (Denní úhrada)
  • Bydlení: 250,00 Kč (Denní úhrada)
  • Celkem denně: 455,00 Kč (Denní úhrada)
  • Celkem měsíčně: 13 832,00 Kč

Základní činnosti při poskytování odlehčovacích služeb jsou vyúčtovány podle konkréktních úkonů u každého klienta.

 

Denní stacionář

Celodenní strava: 205,00 Kč (Denní úhrada)

Základní činnosti při poskytování služby denní stacionář jsou vyúčtovány podle konkréktních úkonů u každého klienta.

Sazebník základních činností při poskytování služby denní stacionář (501.77 kB)

Poskytované základní činnosti

Odlehčovací služby

Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:

  • pomoc a podpora při podávání jídla a pití
  • pomoc při oblékání a svlékání, včetně speciálních pomůcek
  • pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
  • pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru

Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:

  • pomoc při úkonech osobní hygieny
  • pomoc při základní péči o vlasy a nehty
  • pomoc při použití WC

Poskytnutí stravy:

  • Zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování

Poskytnutí ubytování:

  • Ubytování
  • Úklid, praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení

Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

  • doprovázení na zájmové činnosti a volnočasové aktivity, na orgány veřejné moci, instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět
  • podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob

Sociálně terapeutické činnosti:

  • Socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob

Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání podpora osobních záležitostí:

  • pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv, oprávněných zájmů
  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí

Aktivizační činnosti:

  • Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností

Denní stacionář

Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:

  • Pomoc při oblékání a svlékání, včetně speciálních pomůcek
  • Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
  • Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
  • Pomoc a podpora při podávání jídla a pití

Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:

  • Pomoc při úkonech osobní hygieny
  • Pomoc při použití WC

Poskytnutí stravy:

  • Zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování

Aktivizační činnosti:

  • Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností

Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

  • Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob

Sociálně terapeutické činnosti:

  • Socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob

Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

  • Pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv, oprávněných zájmů

Informace před zahájením poskytování sociální služby

Před zahájením poskytování sociální služby je s žadatelem či jeho zástupcem dojednána osobní schůzka, kde je mu předán seznam doporučených věcí a jsou domluveny podrobnosti poskytování odlehčovací služby.

Sociální pracovnice si s žadatelem předběžně ujasní průběh sociální služby. Současně je žadateli umožněna prohlídka zařízení.

Informace k ukončení poskytování sociální služby

Poskytování sociální služby může být ukončeno čtyřmi způsoby

  • Ke dni uvedenému ve smlouvě o poskytnutí sociální služby
  • Ze strany poskytovatele
  • Ze strany klienta
  • Smrtí klienta

Ke dni uvedenému ve smlouvě o poskytnutí sociální služby

  • U odlehčovací služby je smlouva uzavírána na dobu určitou; toto datum je uvedeno ve smlouvě
  • U denního stacionáře je uzavírána smlouva na dobu neurčitou

Ukončení poskytování sociální služby ze strany poskytovatele

Poskytovatel může smlouvu vypovědět pouze z těchto důvodů:

  • Hrubé porušení povinností vyplývajících ze smlouvy (hrubé narušování kolektivního soužití, a to i v případě, že je důsledkem psychického onemocnění, nezaplacení měsíční úhrady, a to ani do konce následujícího měsíce, nebo změna zdravotního stavu, která způsobí kontraindikaci k poskytování sjednané služby)
  • Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem činí 1 měsíc a začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, v němž byla tato výpověď klientovi předána

Ukončení poskytování sociální služby ze strany klienta

  • Klient může smlouvu vypovědět bez udání důvodu
  • Výpovědní lhůta pro klienta činí 7 kalendářních dní ode dne doručení písemné výpovědi řediteli

Ukončení poskytování sociální služby smrtí klienta

  • Proti podpisu jsou pozůstalým vydány službu konající sestrou osobní věci po zemřelém klientovi, které jsou sepsány na soupisu pozůstalosti po zemřelém
  • Pokud měl klient občanský průkaz uložen v trezoru u sociální pracovnice, tato jej vydá proti podpisu pozůstalé rodině
  • Průkaz zdravotní pojišťovny se předává rovněž rodině
  • Sociální pracovnice oznámí úmrtí klienta na Úřad práce - příspěvek na péči a ČSSZ - důchod
  • Veškerou finanční hotovost, kterou měl klient u sebe, přihlašuje sociální pracovnice do dědického řízení

Certifikovaný držitel

Certifikovaný držitel

Člen asociace

Člen asociace

Certifikát Vážka

Certifikát Vážka

Certifikát Vážka

Certifikát Vážka