Domov pro seniory Máj vytváří podmínky pro důstojný, spokojený a smysluplný život pro toho, kdo vzhledem ke svému zdravotnímu stavu a sociální situaci potřebuje péči, kterou není možné zajistit v domácím prostředí.
Posláním služby denní stacionář je prodloužení pobytu klienta v jeho domácím prostředí a to i v případě, že jejich zdravotní stav vyžaduje v průběhu dne vysokou míru podpory a pomoci druhé osoby.
Cílem služby denní stacionář je poskytovat podporu a pomoc osobám se specifickými potřebami v denním provozu, srovnatelným s životem v domácím prostředí. Sociální služba se zaměřuje na udržování sociálních vztahů, dovedností a podporu sociálního začleňování.
Základní principy poskytování sociální služby:
- Při poskytování služby je dbáno na princip rovnosti – klient a zaměstnanci DpST jsou chápáni jako navzájem si rovné lidské bytosti. Služby jsou poskytovány bez rozdílu pohlaví, náboženství, rasy, národnosti, společenského postavení, politické příslušnosti a sexuální orientace.
- Při poskytování služby je dbáno na zachovávání lidské důstojnosti klientů služeb - poskytovatel jedná s klienty služby tak, aby při poskytování sociální služby nebyla ohrožena jejich lidská důstojnost.
- Při poskytování služby se vychází z individuálně určených potřeb klientů - služba je poskytována na základě individuálních potřeb klienta v rámci smlouvy o poskytování sociálních služeb.
- Při poskytování služby jsou respektována svobodná rozhodnutí klientů – klient si sám volí rozsah služeb, které mu budou poskytovány, uplatňuje vlastní vůli a jedná na základě vlastních rozhodnutí.
- Při poskytování služby je respektováno právo klienta svobodně vyjádřit vlastní názor - klient má možnost svobodně vyjádřit vlastní názor, podávat podněty, připomínky a stížnosti.
- Při poskytování služby je dbáno na co nejdelší zachování soběstačnosti klientů – poskytovatel podporuje aktivizaci uživatele ve snaze o zachování přiměřené soběstačnosti.
- Při poskytování služby je podporováno sociální začlenění klientů – poskytovatel vytváří podmínky pro to, aby klient mohl udržovat přirozené vztahy s okolím.
- Při poskytování služby je dbáno na profesionální přístup zaměstnanců - zaměstnanci při své práci využívají svých odborných znalostí a dovedností a současně vycházejí ze základních principů slušného chování mezi lidmi - respektu, diskrétnosti, laskavosti, ohleduplnosti, empatie, trpělivosti, poctivosti, ochoty pomáhat, spolehlivosti, porozumění, vstřícnosti.
- Při poskytování služby je dbáno na flexibilitu zaměstnanců – zaměstnanci DpST pružně reagují na změnu potřeb klientů a jejich osobních cílů