Informace pro zájemce
Domov pro seniory Máj provozuje své služby na čtyřech místech (viz horní lišta). Konkrétní informace pro zájemce a příslušné formuláře jsou u každého odkazu na jednotlivá pracoviště.
Veškeré informace týkající se podání žádosti a pobytu vám předají sociální pracovníci.
Způsob předání informací
- Osobně (nejlépe po předchozí telefonické domluvě)
- Telefonicky
- Elektronickou poštou
- Poštou
Poskytované sociální služby
Kritéria pro zařazení do evidence žadatelů o poskytování sociální služby
Domov pro seniory Máj České Budějovice, příspěvková organizace, poskytuje sociální služby v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, prováděcí vyhláškou k tomuto zákonu č. 505/2006 Sb. a se zřizovací listinou schválenou Zastupitelstvem statutárního města České Budějovice.
Sociální služby jsou poskytovány osobám, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby a které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, zdravotního postižení, chronického duševního onemocnění a různých typů demencí (stařecká, Alzheimerova demence).
Zvláštním druhem sociální služby je péče o osoby, které mají sníženou soběstačnost z výše uvedených důvodů a je o ně pečováno v jejich přirozeném prostředí. Cílem této služby je umožnit pečující fyzické osobě nezbytný odpočinek (odlehčovací službu.).
Způsob podání žádosti
- Předat sociálnímu pracovníkovi, nebo zaslat poštou, nebo prostřednictvím třetí osoby
- Při převzetí žádosti je žadateli vystaveno potvrzení o převzetí žádosti
- Toto potvrzení předá sociální pracovník žadateli osobně nebo je odesláno poštou na adresu žadatele či zákonného zástupce
- Sociální pracovník je povinen žádost zkontrolovat a případné nedostatky za pomoci žadatele nebo jeho rodiny odstranit; poté žádost zařadit do evidence
- Sociální pracovník zapíše žádost do podacího deníku, který je k dispozici u sociálních pracovníků
Postup pro zápis žádosti do podacího deníku
- Sociální pracovník zapíše žádost do podacího deníku, který je k dispozici u sociálních pracovníků
- Zde uvede číslo žádosti, jméno a příjmení žadatele, adresu trvalého bydliště, stručný obsah zapsaného dokumentu
- V případě, že je žádost doručena poštou, zapíše ji pokladní do podacího deníku došlé pošty, orazítkuje a předá sociálnímu pracovníkovi, který ji zaznamená do svého podacího deníku, a postupuje podle výše uvedených instrukcí
- Žadateli nebo jeho zákonnému zástupci je vystaveno potvrzení o přijetí žádosti - to je mu předáno osobně nebo odesláno poštou
Postup pro zápis žádosti do evidence žadatelů
- V případě, kdy z údajů uvedených v žádosti je patrné, že by byly důvodem k odmítnutí uzavření smlouvy o poskytování sociální služby, sociální pracovník žadatele o tomto informuje a na jeho žádost vydá písemné oznámení s uvedením důvodu odmítnutí
- Jakmile je žádost zapsána do podacího deníku, musí být zaznamenána i do evidence žadatelů v počítači - zde sociální pracovník uvede jméno, příjmení, titul, datum narození, datum podání žádosti a zařazení (podle registrované služby
- Dále do poznámky zapíše stručný popis situace a zdravotní stav žadatele, který zjistí ze žádosti
31.1.2019 Mgr. Petra Zimmelová, Ph.D. ředitelka
Dokumenty k podání žádosti ZDE